OS-guld och brons

Söndagen den 21 februari 2010 [1428]
Igår kväll så var det spännande i soffan!
Johan Olsson ledde andra halvan av dubbeljakten (15 km klassiskt + 15 km fritt), tills det bara var någon kilometer kvar.
Då kom Legkov, Marcus Hellner och Angerer ikapp honom, Norrtugh var också med en bit.

Segrande ur striden kom Marcus Hellner och Johan Olsson krigade till sig en bronsmedalj!

Jag hoppade, skrek och klappade händerna under upploppet!
När de kom i mål så kom tårarna! Värmen spred sig i kroppen!

Samma känsla kom när jag såg reprisen idag när de gick i mål.

Det var ett lopp som verkligen skrev in sig i svensk skidhistoria, det hade allt.

Jag var rädd att det inte skulle hålla när Johan gick ifrån efter skidbytet, att "väggen" skulle komma, men väggen kom aldrig! Då är jag stolt att vara svensk!

Får hålla tummarna för Helena Jonsson och Anna-Carin Olofsson-Zidek ikväll.
Hoppas det går bra för svenska herrarna i kombinationen, en skräll skulle inte sitta dumt där. :)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback