Underbar helg i Sundsvall

Söndagen den 31 maj 2009 [2208] Mors dag
Igår åkte vi, mamma, Elisabeth och jag, till Sundsvall.
Vi skulle på 1-årskalas, Agnes fyllde år.

Vilket väder, solen sken från en klarblå himmel och termometern visade på minst 25 grader varmt.

Vi kom fram runt 1230 har jag för mig.
Vi tillbringade hela dagen ute.
Runt 14-tiden började kalaset.
Många paket blir det. :)

Givetvis grillade vi till middag.
Supergott!
Marie hade hittat ett recept på en potatissallad med jordgubbar i, jättegod!
Jordgubbar är gott i och till väldigt mycket!

Kvällen avslutades med att spela några spel, vi började med ett Melodifestivalspel, Marie blev lite orolig över mig...
Jag kunde konstiga saker... =)
Mitt lag vann!
Sen blev det lite Singstar, jag kan säga att Marie äger det spelet!

Innan vi gick i säng där runt midnatt skulle vi försöka slå Christian i Buzz, ett sportspel, det gick inte så bra, men jag ska ha revansch nästa gång!
Det var för mörkt... :O

Idag har det varit mors dag.
Eftersom det var tre mammor på plats, så hade Christian, Marina och jag gått ihop om att göra en picknick.
Vi åkte till Norra Berget (det liknar Gammlia, för er som vet vad det är) och åt pastasalladen som vi fixat ihop, med bland annat jordgubbar i. :)

Uppskattat, jag tror minsann att min mamma blev lite rörd när Christian berättade vad vi gjorde på berget.
Mammorna. förutom Marie, visste inget om picknicken, förrän vi kom fram till Norra Berget.

Vi gjorde en kort rundtur på området innan vi åt lite jordgubbar till efterrätt.
Måste ju nämna att vi såg Kjell Lönnå med fru, de hade, som många andra, köpt en glass i värmen.

Det har varit en helt underbar helg i Sundsvall!

Igår blev det en sväng på IKEA också, jag hittade en skohylla, efter drygt 10,5 år utan, så har jag en nu, äntligen!

Idag tror jag minsann att vi har haft närmare 30 grader ute, tur det har fläktat!
Mina armar har blivit röda, men det gör inte ont.

Nu är det snart sängen faktiskt!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback