Norsjö-gillet

Söndagen den 22 mars 2009 [2219]
Mamma ringde i morse, jag var nyss uppstigen.
Hon frågade om jag ville hänga med på Norsjögillets möte.
Visst kunde jag väl det, hade inget för mig, mer än att se sport på TV idag.
Eftersom jag missat så mycket ändå i vinter så gjorde det mig ingenting.

Väl på plats så blev det lite fika och köpande av lotter.
Vann på en av fem lotter, men vann dock den "största" vinsten, en bok om Norsjö på inträdesbiljetten.
Mamma fick den.

Efter Norsjögillets årsmöte, så visade jag var min kompis MS och brors fd fru bor på Umedalen.
Min fd svägerska var hemma så vi stannade till en stund, fick gå husesyn.

Vi tankade mammas bil på Statoil på Ersboda, både med bensin och med spolarvätska.
Mamma bjöd mig på en korv också.

Därefter for vi om på Obs, förlåt, Coop Forum.
Köpte ekologiskt Bregott och en 33 cl Nygårdas påskmust.

Sen for vi till Elisabeth, for därifrån vid 1845.

En lång dag, mamma kom och hämtade mig runt 1315, jag kom hem strax efter 19.
Och nu är det dags att gå i säng.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback