Helgen som gick

Måndagen den 8 juni 2009 [1008]
Eftersom det var röd dag i lördags, så blev det ju en extra ledig dag, SKÖNT!

Mamma och jag for till Högkulla i lördags.
Vi gjorde ingenting särskilt, det var ju inte världens bästa väder.
Uppehåll javisst, men termometern kom sig inte över 10 grader varmt och dessutom blåste det kallt.

Vi kom inte hem till Laxbacken förrän 2330, men det är ju ljust ute, så det är ju ingen fara att köra.
Även om jag åkte hela vägen, mamma körde.

Igår söndag så skulle mamma fara till Ratan för att se teater om kriget för 200 år sedan.
Bussen for klockan 12 från Robertsfors, så vi gjorde inte så mycket innan hon åkte.

Följde henne till parkeringen på E4:an, när jag kommit tillbaka hem från det så la jag mig en stund på soffan som tillhör trädgårdsmöblerna, åh, så skön soffa!
Slumrade en stund.

Strax före 1430 åkte jag tillbaka till Umeå.
Hemma i Umeå så blev det att se Jay Lenos sista Late night show, som jag spelat in.
Hade även ett öga ibland på Robin Söderlings finalmatch i Franska öppna.
Såg även La vie en rose, film om Edith Piafs liv.
Var den bra, jag vet inte... Nja, är glad att jag inte behövde betala något, lånade den nämligen på biblioteket.

Mer än så hade jag inte att berätta.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Christian

Körde ni bil under fotbollsmatchen!? Vilken tur ni hade, då slapp ni ju se eländet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback