Stora vs små

Måndagen den 26 januari 2009 [1052]
Tycker det är lite konstigt.
Vi ska äta mindre onyttigt, liknande chips, ostkrokar och liknande.

Det jag tycker är så himla konstigt är att det är nästan omöjligt att hitta påsar modell mindre på chips och ostkrokar.
På stormarknader så är det i regel 300 grams-påsar som finns.

Men jag som ensamhushåll vill ju inte ha så stora påsar.
Jag vet att stormarknader riktar in sig på flerhushåll, men måste de ha stora påsar,
det räcker väl med mindre påsar för de också, eller?

Jag har lokaliserat vilka butiker som lagerför mindre påsar, men jag hoppas att fler butiker tar in mindre påsar.

Puss och kram

PS. Skönt att lönen har kommit, men swosch så försvinner den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback