Jag vill faktiskt jobba...

Lördagen den 10 januari 2009 [2244]
Jag brukar inte köpa kvällstidningen, men ikväll gjorde jag det, bara på grund av ett enda repotage.
Klicka här...
För detta kommer att drabba mig.
Jag vill jobba, men på grund av regeringes beslut om att deltidsarbetare bara får stämpla i 75 dagar, så blir det nog så att jag måste säga upp mig, för klara mig på den lilla tjänst som jag har det gör jag inte.
Givetvis vill jag jobba heltid, men istället för att bara gå hemma och dra, så jobbar jag ju det jag får.

Lena Mellin skriver i Aftonbladet (och på aftonbladet.se) att tanken är god med att det är flera som jobbar mindre än vad de gör, men de bästa tankar håller inte i verklighetens prövning.

För nu är det många som är mer eller mindra tvungna att säga upp sig för att ha råd att leva.
Är det verkligen så det ska vara?
Är det inte bättre att få jobba, och stämpla upp till heltid?
Det är ju faktiskt mer än att få pengar med att få jobba, det är en social grej också.

Så här tycker jag, och du får tycka precis vad du vill, jag ville bara skriva av mig, INTE starta en diskussion...

Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har inte förstått det här. Man kan söka ett annat jobb om inte de timmar som man får räcker. Inte känna sig nöjd. Det är just det som regeringen vill åt.

2009-01-11 @ 08:59:34
Postat av: Anonym

Jag tycker det är helt rätt! Ser alltför många som går och stämplar upp till heltid och nöjer sig med det, tar inga extratider eftersom de ju ändå får pengar från annat håll.

2009-01-11 @ 11:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback