1 augusti 2009

Lördagen den 1 augusti [2257] Min 34:e födelsedag
Min lediga lördag! Härligt!
Men mamma ringde och väckte mig 0915, men när vi var klara så var det skönt att stiga upp.

Mamma ringde och grattade mig.
Marina (storasyster), Levina (brorsbarn) och Evelina (kusinbarn) sjöng för mig i telefonen.

Klockan 12 tog jag bussen ner på stan.
Åsa klev på på Kylgränd.

Klockan 13 skulle jag vara på Café Göteborg för att möta upp mina vänner för en fika, eller mat.
När jag kom till Café Göteborg så möttes jag av meddelandet att det var abonnerat mellan 13-17, ett bröllop gissar jag på de som droppade in medan jag stod och väntade.

Jenny, Åsa och jag bestämde att vi skulle ta träffen på TC istället.
Jag meddelade resten, och när vi kom dit, stället öppnade inte förrän klockan 15. *suck*

Det blev båten istället.
Men jag blev besviken på maten, och efterrätten.
Hamburgertallrik för 129 kronor bestod av en fryst hambugare från SCAN som var stekt... Det kan jag ju steka hemma...
Efterrätten var en brownie, men torr... Jag tog glass istället för vispgrädde, glassen var nog omfryst någon gång, och smakade konstgjord!

Nä, inte alls nöjd!

Åsa och jag fortsatte.
Harrys fick besök, tog en drink.
Vi fortsatte sen på Bishops.
Där tog jag den dyraste blanddryck jag har kommit över...
En Hooper´s Hooch lemon.
För 275 ml betalade jag, håll i dig, 68 spänn!
Jag kan säga att jag drack den med andakt.

Den var god, men den var ju dyr...

Åsa och jag tog bussen hem 1945.

Nu har jag bakat två sockerkakor.
En ska eventuellt bli tårta imorgon.

Haft en helt okej födelsedag!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback