Det här med CV och personligt brev

Torsdagen den 2 april 2009 [1043]
Keith från AF ringde vid 10-tiden.
Det är ju en hel vetenskap att skriva ett bra brev för en jobbansökan.

Tänk om jag fick komma på ett ställe där jag vill jobb och säga:
- Jag kan jobba hos er under en tid så får ni se vad jag kan.

Ska ringa på ett jobb imorgon, även om stället verkar vara lite oprofissionellt.
Annonsen i sig var ganska intetsägande.
När jag ringde numret som var angivet så svarade killen bara med sitt förnamn.
Med andra ord var telefonen kopplad till hans mobil.
Han nämnde att han var upptagen, så jag skulle ringa efter lunch, men då är jag upptagen, jobbar nämligen.
Jag får ringa i morgon förmiddag innan jag ska i väg och jobba.

Nu ska jag ställa mig i duschen.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback