Nu är det höst

[2320]
Kan jag säga annat?
Igår, lördag, så hade jag fått skrapa rutorna på bilen om jag tagit den på jobbet.
Termometerna överstiger inte 10 grader på dagarna, möjligtvis med någon grad, men inte tillräckligt mycket för att jag ska säga något annat än höst.

I måndags for jag till Laxbacken.
Mamma och jag for ner till stugan, jag plockade två liter lingon och kokade sylt av det på kvällen. *stolt*
I tisdags for mamma och jag ner till stugan igen, då blev det tre liter  lingon, de ligger i frysen.
Det var skönt att plocka lingon, härligt väder, solen sken, men det blåste lite, så en extra jacka var jag tvungen att ha på mig.

I tisdags gjorde jag illa mig också, knäna fick sig en smäll.
Mammas kusin med fru kom till stugan, vi skulle fika.
Satte mig på en pall, som gick sönder och helt plötsligt satt jag på altanen.
Eftersom jag inte riktigt kan böja ihop knäna ordentligt, så blev de böjda lite för mycket, för fort.
Borde kanske gå till doktorn för att kolla upp det, speciellt det högra, som jag för ungefär 20 år sen opererade.
Har ont i det vänstra också, efter min sittning på altanen, under knäskålen.

I onsdags var Radio Västerbotten i Rickleå på föreningshuset.
Jag smakade nätting, ganska gott, men det är väl inget jag längtar till, dock roligt att ha provat på.

Förra veckan jobbade jag bara fredag och lördag, veckan som börjar imorgon jobbar jag tisdag till lördag.

Den 1 oktober far jag till Stockholm med mamma.
Tordag och fredag (2-3/10) är det teater, My fair lady och Footlose.
Blir ingen fotboll.
Hoppas på det någon annan gång.

Med hösten kommer mörkret och då kommer ljusen fram.
Eldar ljus för fulla muggar.
Det är så mysigt.

Är ledig imorgon, men har tänkt mig på stan en sväng.
Har tänkt se om jag hittar en väska.
Vet precis vad jag vill ha, men tror du att det finns?
Det tror inte jag...

Tjing för nu.

Puss och kram

PS. Det är kanske inte kört ändå... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback