Hemma i sjuksängen

Söndag 12 oktober [2156]
Skulle ha börjat jobba i torsdags, men jag har varit hemma och varit förkyld.
Nu har snuvan börjat ge med sig, men då kommer hostan.

Jag hoppas att de inte ringer imorgon och behöver min hjälp, för även om jag kanske kan jobba, så stannar jag gärna hemma någon dag till för säkerhetsskull.
Enligt schemat ska jag inte jobba förrän på fredag, och det känns skönt.

Jag har sovit jättedåligt de två senaste nätterna.
Vet inte riktigt vad det kan vara, om jag inte varit tillräckligt trött eller om jag börjar få problem med benvärk.

Imorse gick jag och la mig i soffan, åhh, så skönt det var, somnade nästan på en gång och sov i tre timmar.
Har inte sovit något idag, så jag hoppas sova gott i sängen i natt.

Lånade en film på biblioteket idag, The Holiday med bland andra Kate Winslet, Jack Black, Jude Law och Cameron Diaz, en lagom söndagsfilm.
Romantisk och mysig.

Gratis att låna och jag får ha den en vecka.
Bättre än på till exempel Hemmakväll.

Förresten, har en än gång upptäckt vilken fröjd det är att ha Försvarets hudsalva hemma under en förkylning.
Mycket snytande gör att jag blir ganska sårig under näsan, men Försvarets hudsalva gör att jag inte alls är lika sårig, är nästan lika mjuk som en bebisstjärt. :)

Tjing för den här gången!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback