Hemkommen med en förkylning

Torsdag 9 oktober [1005]

Igår eftermiddag landade mamma och jag på Alvik, efter 8 dagar i Rotebro, Stockholm.

Jag har lyckats dra på mig en förkylning, jag som skulle ha jobbat resten av veckan.
Idag är jag hemma och är sjuk, jag skulle ju tro att jag är hemma fredag också, troligtvis även lördag.

Annars var Stockholmsvistelsen bra.
Torsdag och fredag var vi, mamma, Karin och jag, på teater.
Det var My fair lady på torsdag och Footloose på fredag.
Båda var bra, men jag ser hellre om Footloose än My fair lady.

My fair lady var lite mer för äldre och Footloose för yngre, den utspelas på 80-talet, då jag växte upp.
Jag var ju yngre än vad de i föreställningen skulle föreställa, men ändå...

Skulle faktiskt vilja fara ner och se den igen, och då efter den 2 november, för då är det en ny tjej som ska spela Jennie, den kvinnliga huvudrollen.
Istället för Anna Sahlin blir det Thérèse Andersson, hon har bland annat varit med i Melodifestivalen.

Blev ju faktiskt besviken när jag kom på Intiman, upptäckte att Peter Johansson inte skulle vara med.
Stand-in var Henrik Orwander, men vad gjorde det, han var ju hur bra som helst!
Fick dessutom se hans bara rumpa! *s*

En annan höjdpukt under föreställningen var Jessica Heibertsson som spelade Carro och
Robert Carlsson som spelade Micke.
Robert Carlsson fick guldmasken tidigare i år för bästa manliga biroll i musikal.
Vet ju inte vem som stod som motståndare, men jag förstod att han fick priset, det var nästan han som gjorde föreställningen! :)
Nja, kanske inte riktigt, men han var en stor behållning!

Nu ska jag inta soffan tror jag, vila lite och hoppas bli frisk!

Tjing för den här gången!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback