Säsongens första snö

Lördag 1 november [2050]
Det blev inte Laxbacken idag, troligtvis inte imorgon heller.

Gårdagen, fredag.
Det snöade horisontellt när jag åkte på jobbet igår morse, det blåste småspik.
Rackarn så kallt!
Var välklädd, hade dock fel skor, men jag klarade mig den lilla biten jag behövde vara ute.

Det var mycket folk på jobbet från 10 till strax efter 1630.
Då började det trappa ner på folk, vilket var skönt.

Fick också ett efterlängtat samtal på mobilen igår på lunchen.
Det var P från Stockholm som ringde.
Jag kände mig glad efter samtalet, att han tagit sig tid att ringa till mig. :)
Hoppas jag hör av honom snart igen!

Sov länge idag, vaknade vid 09, men kände mig trött och la mig igen efter ett besök på toaletten.
Vaknade för att se att klockan var 1140, tänkte att jag skulle ringa mamma, men hon hann före.

Fick lite ont i huvudet idag, tror det beror på att jag sov så länge idag.
Gick fram och tillbaka på Coop Forum, det var en skön promenad, även om jag blev lite kall om låren.

Planerna för dagen var egentligen att städa toaletten, dammsuga lägenheten och diska, men en tredjedel är gjord, disken är avklarad.
Resten får/måste jag ta imorgon!

Snön...
Det är inte mycket, ett tunnt lager snö ligger det på backen, mer är det inte.
Till veckan ska det visst bli plusgrader så då försvinner den säkerligen.
Idag har solen lyst från en klarblå himmel och det har varit minusgrader hela dagen, runt 3 stycken.

Angående Laxbacken...
Blir nog ingen resa dit, eftersom mamma kommer in på tisdag för att också få lockar i håret, som jag ska få, lite spännande.
Därför känns det bättre att jag är hemma och försöker städa bort lite.
Har idag tagit ut väskan från Stockholmresan till förrådet... Tre veckor senare...

Igår när jag satt i kassan, så satt jag och frös på jobbet, termometern visade 17 plusgrader, och eftersom dörrarna gick upp mesta dels hela tiden och det blåste kallt ute, så blev det kallt.
En kofta så gjorde det hela mer uthärdligt.

Nu är det Frost på Kanal 9.

Tjing för den här gången!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback