Krulltotten är borta!

Onsdag 5 november [1631]
Jag var till min före detta svägerska idag på förmiddagen,
Levina hade glömt grejer i Laxbacken när hon var där förra veckan.
Mamma tog in grejerna igår, så jag for dit med dem idag.

Hon tyckte jag var fin i håret, då brast det, igen...
Sa att jag tyckte det var för krulligt och jag inte alls trivdes med det.
Även om hon sa att det är ovana och att jag skulle ta till mig när människor tyckte det var fint,
men trivs inte jag, då spelar det inte så stor roll vad andra säger.

Ringde på Anna-Märtas när jag kom hem.
Kunde inte hålla tårarna tillbaka då heller, lite, men hon hörde ju att jag var ledsen.
Jag fick komma inom 45 minuter.
Så nu är jag tillbaka till mitt raka fina hår!
Jag är såå glad! Det är såå skönt!

I drygt 24 timmar var jag en krulltott, men jag är glad att få tillbaka mitt normala hår. :)

Tjing!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback