Kan inte sova!

[0150]
Klockan är 0150, och jag kan inte sova.
Varför? Hostan!!!
Jag hamnar i dvala, sen börjar det killa i halsen och jag börjar hosta.

Igår kväll, tisdag kväll, så hostade jag så mycket så att jag kräktes, hur roligt är det?

Ringde Sjukvårdsrådgivningen för en stund sedan, syster som svarade tyckte jag skulle gå på vårdcentralen senare idag och berätta mina bekymmer.

Grejen är den att jag inte kan/hinner.
Ska klippa mig 0930, sen ska jag hämta bilen och klockan 14 ska jag vara i Vännäs och jobba.

I och för sig så kanske jag ska skippa de ärenden jag hade tänkt göra och sätta mig på vårdcentralen i stället.
Jag får väl se hur läget ligger senare idag.

Jag har varit hemma från jobbet lördag, måndag och tisdag.
Den här natten är första gången jag inte kunnat sova på grund av hostan.
Tidigare har jag kunnat somna, har jag vaknat så har jag hostat, jag har inte vaknat av att jag har hostat.

Dricker silverte (varmt vatten), inte så gott, hade ingen honung hemma, så i stället för te så tar jag detta, men det smakar inte mycket och inte så gott heller...

Ska kanske testa att sova lite, får se hur det går.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback