Uppe före tuppen

[1054]
Igår steg jag upp vid 0515-tiden, före tuppen, han stiger upp klockan 07.
När jag steg upp så såg jag två ungdomar på taket till dagiset som ligger granne med mig, de hade inte gått i säng och jag hade nyss stigit upp.

Men jag undrar vad deras föräldrar säger, att de är ute till halv sex på morgonen??
Jag gissar att de var runt 15-16 år, svårt att se i mörkret, men en gissning i alla fall.
Skulle jag ha barn i den åldern, skulle inte jag låta de vara ute så sent.

Tvättade bilen i automattvätt igår innan jag började jobba.
Den blev renare, men inte helt ren.
Måste tvätta den ordentligt, får kanske höra om jag kan fråga storebror om hjälp, vad han använder för produkter och så där.

Det var lite kaosartat på jobbet igår, det var stökigt, mycket kartonger, flaskor som inte var frontade.
Kort sagt, butiken såg inte så bra ut igår.

Hände inte så mycket igår kväll, såg Melodifestivalen.
Synd att inte Calaisa gick vidare, gillade den låten.
Sibels låt gillade jag också, synd att den ska tävla mot E-Type och The Poodles.

Jag tycker att Andra chansen skulle vara som en helt vanlig tävling, ingen utslagstävling.
Om det var en vanlig tävling så hade ju alla låtar samma chans, de har de ju inte nu.
Det tycker inte jag i alla fall.

Nä, nu är det mix-stafett i skidskytte på tvåan och på ettan är det Vasaloppet.
Tillbaka till tv-soffan.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback