Vita isfläckar

[2214]
I ungefär 12 timmar snöade det här, började igår kväll och slutade idag mitt på dagen.
Det kom ungefär 1 dm snö.
Ute är det som ett vintervykort, snötygnda granar.

Till rubriken...
Det är farligt med dessa vita isfläckar.
Förstår du inte vad jag talar om?
Jo, när det har snöat som det har gjort här (Umeå) nu, så ska det ju förstås plogas.
Då kommer det en traktor med sin skopa, och när de kör med den på snön så kan det uppstå vissa fläckar som är lika hala som när det har regnat på snön och blivit blåis!
Men den ser man är hal, dessa vita isfläckar syns inte, bara ibland, beror på hur ljuset faller.

För 13 år sen halkade jag på en sån där fläck och gjorde illa mig i ett knä.
Jag gick sista året i gymnasiet och det var sista dagen innan jullovet.
Det blev till att vara inne hela lovet, jag kom på akuten och ordinerades vila...

Därför önskar jag att de som använder dessa vanliga skopor när de skottar snö med traktor, sanda efteråt, eller byt till en med taggar, då försvinner ju faran...

Annars har jag sett sport idag.
Björn Ferry hade en bra dag! Att köra ifrån självaste Björndalen är inte dåligt!
Snart är det ju VM i Östersund, så det är bara att hoppas att formen för både herrarna och damerna går spikrakt uppåt nu framöver.

Imorgon hämtar jag bilen!!
Det känns som lilla julafton!
En liten flicka som väntar på julklapparna! :)
Lite spännande är det ju!

Funderar på om jag ska stanna uppe och se fotbollen på trean, eller om jag ska gå i säng...
Det blir nog det senare...

Må gott!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback