50-årskalas

[2305]
GOTT NYTT ÅR!

Ska jag börja från början?
Okej...

Börjar med nyårsafton.

Klockan ringde strax efter 06, jag skulle jobba.
Tog bilen på jobbet, för jag ville skynda mig hem efter jobbet, eftersom jag skulle till Laxbacken.
Väl på jobbet började jag städa.
När vi öppnade klockan 10 fick jag ta paus i städningen, det var såå mycket folk. Långa köer.

Hade tänkt få sluta tidigare, men det gick inte, folket strömmade till oss till det att vi stängde.

Då blev det att skynda sig att räkna kassan och fara hem till mig för att hämta grejer.

Körde direkt till pappa, han var trött när jag kom, och lagom till det att jag skulle fara så blev han piggare.
Men jag åkte där vid 21-tiden, då bar det av till Laxbacken.

Mamma hade tjing-tjongen i ugnen.

Åt lite tjing-tjong, rostat och drack julmust.
Skålade i peach pearl, sen gick vi ut och kollade in på Laxbackens fyrverkerier, såg även skenet från omkringliggande byar.

Därefter blev det sängen.

Nyårsdagen
Idag väckte mamma mig strax efter 09, vi skulle till Umeå för att Marina, storasyster, fyller 50 år.
När vi kom till Marina var alla där, syskon och två kusiner.
Efter någon timme kom de första, sen ramlade det in gäster hela dagen.
Min kusin från Skellefteå, hennes besök med sambo, blev Marinas stora överraskning.

Kom hem till mig vid 2130, lång dag.
Känner mig lite trött, så jag har tänkt dra mig tillbaka snart.

Får se vad jag hittar på imorgon.

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT 2008!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mona

Nu undrar jag över vad tjing-tjong är!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback