J***a regering!

[2131]
Det är visst nya regler på gång, i a-kassan.
Är jag deltidsanställd, till och med timanställd, så får jag inte stämpla mer än 75 dagar!
Men sen då?
Måste jag gå på sociala för att klara mig?

Jag jobbar deltid, har inga fasta tider, jobbar olika mycket varje vecka.
Hur ska jag klara mig i april, när de nya reglerna verkar träda i kraft.

Nu kanske någon läser och tänker, men skaffa ett jobb på heltid!
Jaha, är det så jag ska klara mig? Det visste jag inte!
Dummer!
Klart jag vet det, men det är inte det lättaste att få ett jobb, det är alla som är arbetslösa, plus alla andra som är på jakt efter ett nytt jobb.
Så jag är ju inte direkt ensam på arbetsmarknaden.

Funderar faktiskt på att gå skola, men hur kommer jag att klara mig då???
Nä, jag måste på AF för att förhoppningsvis få mer klarhet i detta.
Men jag tror att det är föga troligt...

Puss och kram


PS. Regeringen har två år på sig att förstöra mer för de som redan ligger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback