Vilken bok är det???

Onsdag den 17 december [2241]
Jag börjar få gråa hår på grund av att jag inte kommer på titeln på en bok som jag har läst.
Vet ganska precis vad den handlar om, men icket vad den heter.

Den handlar om en tjej/kvinna som kommer till en by, det första hon gör är att avstväja ett bråk.
Prästen i byn kommer och säger att hon gjorde ett bra "jobb".

Hon är lite hemlig av sig, hon bor tillsammans med en vän och hennes barn i en "trailer-park", men hon flyttar till en äldre kvinna i byn hon kom till i början på boken och fått jobb i byns kyrka.

Kvinnan som hon bor hos håller på med lapptäcken, och huvudrollskvinnan hittar en gammal symaskin hos den äldre kvinnan hon bor hos och blir en riktig hejare på att sy lapptäcken på den gamla symaskinen.

Under en snöstorm så var den gamla kvinnans dotter hemma och var gravid, på grund av det stora snöfallet så kom de ingenstans, då kom det fram kvinnan var doktor i sitt gamla land.
Kommer inte ihåg vilket land det var, men det var någon stans i Sydamerika.

Hon söker efter sin bror också under boken, de kom ifrån varandra efter att kvinnans man blivit mördad.

Någon som vet vad det är för bok??
Jag håller på att bli tokig...
Såna här gånger önskar jag att det fanns ett sorts minneskort på biblioteket på de böcker jag har lånat.
Annars får jag gå dit och fråga, om de kan veta vilken bok det är.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback