Julledigheten är över

Söndag den 28 december 2008 [2220]
Imorgon är det dags att ta i med hårdhandskarna igen, efter fem dagars ledighet.
Har varit skönt att vara hemma i Laxbacken.
Ingen stress, bara lugn och ro.

Idag var mamma och jag till Ånäset, köpte ett par skor på rean, halva priset.
Köpte också en mössa och ett nattlinne, även det på halva priset.

Annars har det inte hänt så mycket.

Dagen före julafton var jag lite irriterad på en del av mina arbetskamrater.
Det strulade ganska mycket, och en del for bara hem, för att de var tvungna.
Vad då tvungna?
Alla vill väl komma hem i tid en sån kväll.
Jag hade tänkt ta bussen 1945, fick ta den som gick 2015 istället.
Vilket innebar att jag kom hem till Laxbacken senare än vad jag hade tänkt, men inte så mycket att göra åt.

Julafton så var vi alla hemma för att fira.
Tomten kom, vi såg Kalle och åt mat.
Det spelades couronne, men vi hittade inte igen köerna, någon som vet om de finns att köpa lösa?

Juldagen och annandagen, så gjordes det inte så mycket.
På annandagen for mamma och jag till Robertsfors.
Hälsade på Berit och Veikko, och handlade på ICA.

Igår lördag gick mamma och jag till Maj och Stig för att hälsa på.
Gott fika, som vanligt! :)

Nä, annars var det väl inte så mycket som hade hänt.

Ska väl fundera på refrängen nu.
Duscha kanske...
Hänga tvätt ska jag göra.

Tjing!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback