Gnäll

[2239]
Jag gick på mitt Konsum för att handla lite i afton.
Vid fruktdisken stod en dam och herre, okända för varann.
Herren: - Oj, vad dyrt det är med frukt och grönsaker
Damen: - Ja, den här affären är nog bland de dyraste
Herren: - Man kanske skulle öppna en egen...

Min tanke: - Varför handlar ni här, om ni tycker det är så dyrt???
Och vad får han att tro att han kan få ner priset mer i en "kvartersbutik", om han skulle öppna en egen butik?

Tycker hellre att de ska vara glada att det finns en affär så nära.
Det är ju en liten bit till Obs och Willys.
En promenad tar ca 30 minuter och cykelturen tar 10-15 minuter.
I och för sig så går det buss, så det alternativet finns ju.

Men det är så himla skönt om jag bara behöver något, fil, mjölk eller något till matlagningen, då behöver jag inte fara någon längre bit för att köpa det.
Bara ta på mig skorna och gå över gatan.
Det är nästan så att jag inte ens under vintern behöver ta på mig jackan.

Hoppas att "mitt" Konsum kommer att finnas kvar länge till!

Vad har jag gjort annars idag då?
Tvättat, slumrat på soffan, sett på OS, sen har jag nog inte gjort så mycket mer.

Det har torkat fort ute idag, det har blåst och varit rätt varmt.

Tjing för den här gången!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mona

min mamma bor isåfall i närheten av där du bor, hon har också konsumbutiken i princip ett stenkast bort! Ja, visst är det toppen att ha en butik inom gångavstånd? Vi har Ica Mariehem som närbutik, men brukar storhandla på Maxi... Hoppas du haft en trevlig helg!

Postat av: Eva till Mona

Jag bor i de gula trähusen tvärs över gatan, sett från Konsum.

2008-08-17 @ 23:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback