Sov i Laxbacken

[1805]
Det blev så att jag sov över i Laxbacken till idag.
Synd bara att jag skulle tillbaka till Umeå och jobba, började 1230.

Efter jobbet igår, så for jag till pappa, men han satt och sov.
Stannade en stund för att se om han vaknade, men det var stört omöjligt, han öppnade ögonen, men de stängdes lika fort igen.
Så istället för att sitta där, så for jag hem till mamma i Laxbacken.

Jag skulle fara vid 1130 idag för att hinna, men det blev lite senare, oj, så fort det gick att köra... Visste inte att min bil gick så fort... =)
Höll på att bli påkörd när jag kom till Umeå av en "gubbe i keps", en sån som bara kör på helgerna...
Han kan inte ha sett att jag fanns i den fil som han skulle in i.
Tur att det inte var halt ute, hade så varit fallet, så hade det blivit en krock.
Det kan dock inte ha blivit mitt fel!
För jag var ju på vägen och han kom från Vännäs-vägen... Nåja, nu blev det ingenting, mer än jag var tvungen att ställa mig på bromsen och signalera på honom, tror inte att han märkte det...

Ikväll hade jag tänkt fara till Vännäs och se min kusin spela (musik), men eftersom jag inte vill dit själv, så blir det ingenting... Men jag hoppas in i det sista, även om jag sitter med en liten huvudvärk nu...

Annars ska det bli skönt med en ledig kväll också.

Jobbar måndag och tisdag, i Vännäs.

Ha en härlig och mysig lördagkväll!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback