Helvecka i Laxbacken, det kommer mera...

[2315]
Det var ett tag sen jag skrev, men jag har varit i Laxbacken sen måndagafton.

For hem i måndags, för att vi, mamma och jag, skulle till Östra Högkulla, Norsjö, på tisdag.
Så tisdag var jag borta hela dagen.
For aldrig tillbaka till stan på onsdag, för på torsdagen skulle jag jobba i Robertsfors, även fredagen.

I torsdags blev jag lite överraskad, fick "besök" på jobbet, en rolig överraskning, men det "ställde till det" i kroppen... *tihi*

Som sagt, jag jobbade både torsdag och fredag, det gick bara bra.
Det är lite skillnad att jobba i Robertsfors och inne i stan... Det är en aning mindre folk i Robertsfors.

Har hälsat på pappa också, torsdag och fredag var han himla pigg, roligt att se det!

Igår kväll efter jag varit hos pappa for jag om i Laxbacken för att hämta grejerna jag hade där.
Väl tillbaka i stan var det byte i sängen och dusch, som stod på agendan.

Började jobba 1230 idag, skönt med sovmorgon, hann till och med tvätta en maskin, även om jag sov medan den tvättade.

Kom hem strax efter 16, körde bil, skönt!
1745, skulle jag hämta en på Norrlandsoperan, skulle agera chaufför till honom, för syrrans räkning.
Han skulle sjunga på ett 50-årskalas. Hon som fyllde 50 är systers kompis.

Det blev bara att jag skjutsade honom en väg, han tog bussen till Umeå.
Ganska skönt, för då kunde jag åka till Laxbacken och lämna lite grejs till mamma.

Kom hem därifrån vid 2230, hade kunnat sova över.
Men jag var tvungen att åka tillbaka till stan, måste tvätta arbetsskjortorna.
Ska också göra lite annat grejs.

Måndag till fredag nästa vecka (som börjar på måndag) ska jag jobba i Robertsfors också.
För att på lördag jobba i Umeå.

Har lust att gå på Harrys på lördag, känna lite på stämningen inför Popquiz som drar igång den 2 oktober.

Den 3 november vill jag till Vännäs...
Och göra vad tänker du, för någon större metropol är det ju inte...
Jo, min kusin ska spela där då, och jag skulle så gärna vilja se/höra igen.

Nä, nu är det nog dags att krypa i säng.

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mona

Vad heter din kusin?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback