Fågelkvitter och snö

[2243]
Vid 1030-tiden när jag gick till bussen så kunde jag nästan tro att det var vår ute,
fåglarna kvittrade som värsta vårdagen!

Sen där vid tolvtiden idag så var det en jobbarkompis som pekade bakom mig, vände mig om, det snöade ute!
Första snön på den här sidan om sommaren.
Men det är inget som ligger kvar.
Det försvann lika fort som det kom, för senare i eftermiddag började det regna.
Gjorde det även ikväll.

Vid 17-tiden skulle 2401 (där jag jobbar) möta 2416 (Ersboda) i en fotbollsmatch, jag spelade inte.
For aldrig hem mellan, skulle inte mer än komma hem så skulle jag åka igen, så jag var kvar på stan ett tag för att sedan ta mig en promenad på I20.
Skön promenad, även om det regnade.

Det blev fest efteråt, men jag åkte hem.
Kände inte alls för det.
Tror det är för att det skulle nog bli ett stort sällskap.

Fick en dålig vibb från en tjej på jobbet också idag, jag tog "hennes" påsar för pengar idag.
Tydligen så har de varsin färg och jag tog "hennes" färg, mest för att jag trodde inte att hon skulle jobba idag.
Hon gillade verkligen inte att jag tagit "hennes" färg, fick den känslan i alla fall.

Men lätt att veta vems färg som är vems, och vi som jobbar bara ibland, vilka färger får vi ta?
Måste vi hålla reda på vem som jobbar, så vi inte tar fel färg på påsarna?
Tycker sånt där är ett ofog, ska man inte kunna vara flexibel?
Ta en annan färg, ha lite omväxling?
Men det är kanske bara jag som tycker det...

Nä, snart är det nog sängen, är ganska trött ikväll.
Känns att jag jobbat nästintill hela veckan, tisdag till lördag.
På måndag börjar jag 0745... *gäsp*
Ska städa, har inte gjort det på 2401 förut, vill kanske helst inte...
Men jag kan ju offra mig de här två dagarna (måndag och onsdag) som det gäller.
Risken är att det kommer att bli mer av det framöver...

Sov gott!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback