Visa leg

[2302]
I tisdags var jag in på Systembolaget i Norsjö, köpte en Grolsh, jag fick visa leg. =)
Men jag har börjat förstå att jag ser yngre ut än de nästan 32 jag är...

Missade reprisen av Anna Pihl igår kväll... Nåja, det var väl inte så mycket jag missade, det brukar ju vara avslutande avsnitt varje gång, sen såg jag ändå slutet när jag var hos Gunnel och Randolf i måndags.

Min bil... Vad ska jag säga? Vad är det för konstig sak?
Den var lite konstig idag när jag skulle starta den, som om det var en uns för lite ström, men tillräckligt att den skulle starta.
Men när jag skulle fara från drive-in-luckan på McDonald´s så var den död...
Blev igång-puttad av killen som stod bakom mig, den killen får en guldstjärna i himlen, såg ganska söt ut också. :)
Jag tog mig hem med bilen, tack vare att killen berättade hur jag skulle göra.
Väl hemma på parkeringen så stängde jag av bilen, och skulle testa starta den igen, det gick inte.

Två timmar senare...
Gick ut för att sätta i batteriladdaren, efter samtal med en bekant som brukar hjälpa mig.
Tänkte på väg till bilen att det skulle vara intressant att prova starta den igen, den gör det väl aldrig, men who knows?
Gissa vad...! Den startar!
Då har den stått i två timmar, ingen batteriladdare, ingentint, bara stått stilla...
Dessa bilar, varför ska de vara så knepiga??

Nu sitter i alla fall batteriladdaren i, bekanten ska komma förbi imorgon afton för att se om han kan göra något, eller kanske hitta något fel.
För något konstigt är det i alla fall.

Ska jobba imorgon.
Så jag ska försöka ta mig i säng så fort som möjligt!

På kvällen ska jag till en kompis för att se ESC, undrar vem som vinner...
Hoppas på Sverige förstås, men tror inte det.
Är rädd för att det blir något konstigt bidrag...
Lettland tog sig ju vidare, med sina höga hattar och låtsas italienska...

Må gott tills vi hörs igen!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mona

om bilen, det kan inte bero på dåligt batteri eller fel på generatorn?

Postat av: Till Mona

Batteriet är nytt sen i höstas, och generatorn blev bytt för två år sen.
Det konstiga var att den igår kväll startade utan problem efter ha stått i två timmar, utan batteriladdare...

2007-05-13 @ 16:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback