Upp och ner

[1036]
Det började i tisdags.
Jag åkte till Sävar för att följa med mamma och de andra tanterna på fika hos en som bott i Laxbacken, dit gick det bra, men sen när mamma och jag skulle bege oss till Laxbacken, då började problemen, inte på en gång, men i Åsjön, typ 2 mil hemifrån, då lät bilen konstigt så jag stannade på en parkeringsficka, där dog den.
Tur i oturen så körde en bekant förbi, han stannade och konstaterade att generatorn inte laddar, så ju mer jag kör, desto mer tappar jag ström.
Med hjälp av startkablar startade bilen, men den gick i typ 6 km, då blev det till att stanna på en parkeringsficka igen, därefter blev det bogsering till Laxbacken.

Den har stått på laddning sen tisdagkväll till igår kväll, när jag åkte tillbaka till stan, den gick fint hela vägen.
Men jag körde bara med parkeringen, ingen fläkt och ingen radio.

Idag var det dags att besikta, inte gick den igenom, avgassystemet är det läckage och den där förbaskade parkeringsbromsen på vänster sida funkar inte heller.

Det blir nog till att se sig om efter en ny begagnad bil, det kostar för mycket att laga min Mazda, har redan lagt ut rätt mycket på den som det är.
Ny generator skulle också behövas, eftersom den inte laddar som det är nu.
Så jag skulle uppskatta att det skulle bli 2000-3000 innan det är klart, och det är ungefär vad hela bilen är värd, om ens det.

Just ja, i tisdags fick jag brev från a-kassan, jag skulle troligen bli utförsäkrad, men när jag ringde på onsdagmorgon, så hördes det som om jag skulle få 300 nya dagar! En sten lättade från mitt hjärta!

Jag var uppe 0630 imorse eftersom jag skulle besikta klockan 08. Även om jag åt frukost då, så känns det som om magen vill ha mat.
Hade som sagt besiktningstid 08, men jag var där 0745 och fick komma in i princip på en gång, så jag var klar 08.
Såna kunder som jag gillar de nog. :) Som kommer i tid. =)

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback