En heldag

[2231]
Började dagen vid 08-tiden, men det var skönt i sängen, så "bara en liten stund till" blev så att jag steg upp vid 09-tiden.
Ringde Wasagallerian för att fråga om min chef skulle jobba idag, och det skulle hon.
Jag gjorde mig klar och for ner på stan, men när jag kom dit så var hon på områdesträff, men det fanns en annan där som jag kunde tala med om min fundering.

Efter det så blev det att gå på ULTRA för att köpa ett 10-kort.
När jag var där så kom det in en äldre dam för att hämta en busstidtabell, men hon bakom disken sa att de kostar fem kronor. Men som jag förstod det så hade damen i fråga inte fått tidtabellen i sin postlåda, men hon bakom disken gav sig inte, hon skulle ha fem kronor för tidtabellen.
Det hela slutade med att damen gick därifrån utan tidtabell.

Min fråga är då?
Om jag inte fått busstidtabellen i min postlåda, som jag ska ha fått, har jag då inte rätt att få komma och hämta en?
Även om damen i fråga frågade om fyra stycken, men jag fick för mig att hon skulle hämta åt någon granne också.
Hon bakom disken kunde ju ha sagt att du kan få två, eftersom du och din granne inte fått någon, men de övriga två får du köpa.
Nä, dålig servicekänsla från tjejen bakom disken.

Sen bar det av mot Headline, schampo och balsam stod på inköpslistan.

Därefter hade jag gjort mina ärenden, så jag åkte hem.
På väg hem kom jag på att E nog skulle vara hemma, så jag for om hos henne och blev hos henne i typ sex timmar...
Hoppas hon inte blev alltför less på mig... Att jag inte utnyttjade gästfriheten.

Imorgon blir det jobb i Vännäs, på fredag och lördag är det Wasagallerian som gäller.

En stavningsfråga...
Varför stavas Vasaplan med enkelt v och Wasagallerian med dubbelt v?
Någon som har något svar, eller en fundering?

Sängdags!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback