Barnen och deras föräldrar

[1619]
Har jobbat idag, det var otroligt lite folk, tycker i alla fall jag.
Det var inga långa köer som det brukar vara, skönt var det.

Angående rubriken, det inträffade på jobbet idag.
Det var en familj som stod och tittade på viner, jag såg inte exakt med jag tror det var mamma, pappa och två barn, ett av barnen, försökte få uppmärksamhet från sin mamma vilket innebar att hon sa mamma ett flertal gånger, helt plötsligt, så snäser mamman av henne med ett ja, så där irriterat.

Vad jag tänkte på var, om mamman hade svarat på det första mamma, så hade inte situationen uppstått...

Nu har jag inga egna barn, men det är väl inte så svårt att svara på sitt barn om hon/han försöker få kontakt, även om du pratar med någon annan, det går väl att säga att barnet ska vänta, istället för att snäsa av det som det blev i det här fallet.

Sen har jag fått ont på ovansidan av foten, vet inte vad som har hänt.
Om jag böjer tårna uppåt så känns det, så jag undviker det, har gjort ont att gå också.
Men nu ska jag ju inte gå så mycket mer i helgen hade jag tänkt.

Funderar på vad jag ska göra för middag, blev otroligt sugen på fläskpannkaka... Har utgången mjölk ståendes i kylskåpet, så det vore ju perfekt.
Måste ringa mamma och fråga vad det är för fläsk som ska vara i, tror det var vanligt rimmat på bit.
Hoppas de har det på Konsum, annars får det väl bli vanlig pannkaka.

Hade tänkt gå på bio ikväll, men jag känner mig lite tröt för det, får göra det imorgon, för det är sista chansen att se filmen jag har tänkt se, så antingen imorgon eller aldrig...

Puss och kram

PS. Hoppas på besök ikväll... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback