Mörkret faller

[0030]
Det är natten till den 12 juli, och redan nu känns det som om det är mörkare ute än vad det brukar vara.
Vill inte att sommaren ska ta slut.

Och precis nu lyssnar jag på Martin Stenmarck sjunga Good morning beautiful, det skulle inte vara så dumt att få vakna till de orden...

"Good morning beautiful
How was your night?
Mine was wonderful
with you by my side
When I open my eyes
To see your sweet face"

Tänk vad vissa saker kan förknippas med olika människor.
Den låten som jag skriver om förknippar jag med en kille/man som jag hade kontakt med för några år sen, men av någon anledning så ville han bryta vår kontakt.
Det kändes.

Svårt att förklara, men de nätter vi satt uppe och "pratade" via nätet så kände jag något konstigt inom mig, efter ett tag förstod jag, han var pusselbiten som fattades, på något sätt gjorde han mig hel.
Har varken före eller efter det känt samma sak.

Vad jag kände för honom vet jag inte, mer än att han gjorde ett märke i min själ och mitt hjärta.
Han kommer alltid att finnas där, vare sig han vill eller inte.

Det var han som ville bryta vår kontakt, vad kunde jag göra, ingenting, det var bara att gilla läget.
Jag undrar hur han mår idag.

Under den tid jag hade kontakt med honom genomgick han en allvarlig operation, som han klarade, men vad hände sen?
Jag har ingen aning, vill veta, men vet inte hur...
Vill mest bara veta om han finns i livet fortfarande.
Om han förgyller andras liv än, för han förgyllde mitt otroligt mycket.

En man som skrev otroliga ord, kloka ord, ord som grep tag i mitt hjärta.
De orden kommer jag aldrig mer att få tillgå, mer än bland de ord som jag har sparat.
Ibland när jag läser orden han har skrivit så kramar det om hjärtat, tårarna börjar samlas i ögonen.

Hur kommer det sig att vissa människor gör såna intryck på oss?
Varför ville han inte vara kvar?
Kan sakna honom otroligt mycket ibland.
Vad var det för känslor jag hade?
Vet inte, men de var inte mer än vänskapliga, även om jag visst funderade om de var djupare och starkare än det, men det var speciella känslor.
Känslor som det inte går att sätta riktiga ord på, de måste upplevas...

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback