Ingen ballongflygning

[1954]
1954, det år min storasyster är född. =)

Som rubriken säger, det blev ingen ballongflygning ikväll, det blåser för mycket.
Om en månad kanske det blir av.

Imorgon är det fredag, då slutar jag 1815 och när jag kommer hem ska jag vårda mina fötter, ska ju ha fina skor på mig på lördag och då måste jag ju ha fina fötter också.

Måste texta kortet vi ska ha till bröllopspresenten, gör det kanske ikväll, så jag har det gjort.

Mamma och jag ska åka ner på lördagmorgon.

Ja, men just ja!
Jobbade i Vännäs idag.
Det gick bra, men innan jag var där... Åh, vad jag svor...

Jag skulle börja 09, vilket innebar att jag skulle åka härifrån 0815.
GIck till bilen och skulle starta den, stendöd.
Fanns inte tillstymmelse till liv i den!

Det var bara att gå in igen, ringa och säga att bilen inte startade, och att jag skulle ta bussen.
Kunde vara i Vännäs till klockan 10.
Så jag kom på jobbet en timme sent.

Bussen hem gick 1615, lite tråkigt att vara bunden att passa en tid, men det är skönt att åka buss.

Han som lagade bilen för en månad sen, kom hit och hjälpte mig med bilen i afton.
Eventuellt är det fel på batteriet, som inte ens är ett år gammalt.
Han tog batteriet för att kolla om det var där felet är.
Han hade ett annat med sig, så jag har en fungerande bil just nu.

Eventuellt är det något som stjäl ström, det får vi/jag väl se.

Fortsättning följer...

Nu ska jag diska färdigt.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback