En helg har passerat

[1129]
I fredags var det jobb, det gick bra.
Det var inte så himla mycket folk.
De kom i stötar.
Det märks när folk slutar kan jag ju säga.

Under lunchen så fick jag ett samtal från Systemet på Vasaplan, de undrade om jag kunde jobba i fredags, men jag jobbade redan.
Hon hörde sig också för om jag kunde jobba i lördags, jo, det skulle gå bra. Men hon skulle höra av sig om så skulle bli fallet.

När jag steg upp på lördag morgon så hade jag två missade samtal på mobilen och ett meddelande. Jag skulle få jobba på Vasaplan om jag kunde. Jag ringde upp och meddelade att jag kunde ställa upp.
Jag skulle inte börja förrän 1230 så jag fick göra mig i ordning i lugn och ro.

Som vanligt så kom den stora ruschen en timme före stängning.
Varför är det så? De kan ju handla tidigare på veckan, eller på fredag på väg hem från jobbet. Nåja, sånt är det ingen idé att fundera över.
Men jag fick en idé härom veckan, tänk om de skulle öppna en till butik i city?
Lokal finns ju, måste väl förstås byggas om, men bolaget har varit där en gång i tiden. Det skulle ju säkerligen ta ner ruschen på lördagar, men det kanske inte skulle funka...?? En idé i alla fall.

Nä, nu är det bra för den här gången!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback