Vad händer?

[1357]
Vad händer med livet?
Ena dagen upp och andra ner.
Och vad är det för dag idag? Jag vet inte, tror det är mer ner än upp, tyvärr.

Varför ska det vara så jäkla svårt att få ett jobb?
Men vad vill jag göra då?
Jag hoppas innerligt att jag ska hitta något som jag ska trivas med, men det är lättare sagt än gjort.

Läste just på aftonbladet.se om hur budgeten drabbas oss arbetslösa, igen...
Budskapet från honom som kommer att tjäna 13000 på den nya budgeten till han som är arbetslös och kommer att förlöra runt 2000: Skaffa ett jobb!
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1046558,00.html

Vad ska man säga? Inget mer än att skratta åt eländet.
Tror inte vinnaren att man försökt att skaffa ett jobb??
Nä, men alla arbetslösa är ena lata jävlar som väntar på att jobbet ska knacka på dörren...
För det verkar som om alla arbetslösa dras över en kam... Tyvärr!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback