Nya äldreboendet Lövlunden

[1122]
Igår var det informationsmöte om det nya äldreboendet Lövlunden i Robertsfors, dit de boende på sjukhemmet ska flytta i juni.
Trevligt med nya lokaler, men själva rummen, eller lägenheterna till de boende, hallå!
Nu på sjukhemmet har de ett rum, eller ett dubbelrum, men nu ska de flyttas till en lägenhet, en hyreslägenhet. Det finns dessutom ett litet pentry med kylskåp och diskbänk, men hallå, de som bor på sjukhemmet har nog ingen större användning av det där pentryt, många är ju sängliggande, och kan inte ta sig upp själv.
Om vi anhöriga vill ha något, eller göra något, så finns det ju ett dagrum med kök utanför dörren.

Lägenheten är på 34 kvm, egen toalett och dusch.

Nja, jag är lite tveksam hur det ska bli... Jag är lite rädd att de boende blir mer ensamma.
Men det är bara vänta och se hur det blir.

Har på mig mina nya skor som jag köpte tidigare i veckan, men de tar ju lite överallt, jag är rädd att jag måste lämna tillbaka dem. :(
Men jag ska inte ge mig, ska gå med dem inomhus så mycket jag kan, så kanske de ger med sig och de blir de skönaste skor jag någonsin haft! :)

Jag borde väl vika ihop tvätten jag tvättade igår.
Hade tänkt tvätta en maskin idag, men jag väntar lite med den, hinner samla ihop lite mer innan det riktigt är dags, intressant för dig att veta! *s*

Får se om jag får något besök på söndageftermiddag... ;)

Ha en härlig dag!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback