10 år sen...

[2014]
För tio år sen idag, åkte jag till USA och Los Angeles.
Sicken resa!
Skulle mer än gärna vilja åka dit igen, men jag tror inte det kommer att bli, men drömma är ju aldrig fel.

Vilket väder det har varit idag!
Strålande sol och nästan sommarvärme!
Märkte det när jag kom ut från jobbet vid 14-tiden, hade ju alldeles för varm jacka!
Hade ju kunnat ta på mig koftan, men jag skulle på Systembolaget på stan efter jag slutat jobba i Vännäs, så det kunde ha blivit lite lätt förvirring för kunderna, så jag behöll jackan på, även om den blev lite varm.

Annars då?
Nä, det har inte hänt så mycket.
Var som sagt var på stan efter jag kom tillbaka från Vännäs.

Hade för mig att det var något annat jag skulle skriva också, men det kan inte ha varit så viktigt...

Jo, idag, så var det in några kunder förstås, men speciellt ett par, de handlade rätt mycket, alltså RÄTT mycket... Till saken hör att i Vännäs så är det över disk betjäning, vilket innebär att vi som står i kassan ska först gå och hämta varorna.
Och när kunden ska ha så mycket så går det ganska mycket tid.
Så i stället för att ha tre kassor öppna så var det under en kvart-tjugo minuter bara två, vilket innebar att vi inte kunde inte hålla undan kön.
Sista kunden gick nog vid 1315-tiden, vi gick hem 14, 45 minuter efter beräknad hemgång...

Varför är många så otänkta att komma in en lördag, 45 minuter innan stängning för att handla så mycket, bättre att komma in i början på veckan, när det inte är så mycket folk, och kanske så går det,  till och med, att hinna beställa om det är något som är slut.

Men inte då... Så tänkt är de inte...
Men jag vet bättre! =)

Ha en härlig helg!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mona

Jag skulle också vilja åka till usa, har aldrig varit dit... men någongång i livet har jag tänkt åka iaf!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback