Regnet öser ner idag

[2019]
Jag tvättade imorse, hängde ut och skulle torka, det regnade ju inte, men precis när jag hängde upp det sista så började det droppa, men jag trodde att det går väl över, det har inte slutat regna än, och det här var i förmiddags...
Jag hängde upp lakan som jag skulle ha i sängen ikväll, så jag var tvungen att ta in dem och centrifugera dem igen, de var dyngsura (blöta), hängde de ute igen, men under tak den här gången, men jag är tvungen att torktumla dem, annars hinner de inte torka innan jag ska gå i säng.

Var på stan idag och kollade om en mp3-spelare/musikmobil, vet inte vad jag vill, en ny mobil med mp3-spelare och radio, eller bara en mp3-spelare? Det blir ingenting just nu i alla fall, får fundera vidare.
Det finns inte så mycket pengar att göra såna inköp med just nu.

Jobbar imorgon, hade tänkt sova hemma imorgon, kanske, slutar 1815 och börjar 0930 på fredag, varför ska jag jobba på lördag? Känner inte alls för det, men jag offrar mig väl... Det står ju på schemat...
Det är en vecka kvar att jobba.
Hmm, undrar om jag inte riktigt trivs med jobbet, eftersom jag inte vill jobba längre, eller? Jag vill jobba inom service, men tyvärr så är det för det mesta bara deltidsjobb i den branschen, och då tjänar man inte så bra, och då kan man inte köpa så mycket, typ musikmobil/mp3-spelare...
Ah, det löser sig, sa han som sket i vasken. =)

Får se om jag ska se Tyskland-Sverige på trean eller inte, blir väl lite zappande, som vanligt.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback