"Är jag omöjlig att älska?" i Aftonbladet

[1317]
Jag köpte Aftonbladet i söndags, och det tillhör inte vanligheterna, första gången i år, har jag då för mig... Det är så långt mellan gångerna så jag kommer inte ihåg när jag köpte en kvällstidning sist.

På en sida så var det en rubrik Fråga Eva, där var det en som frågade om hon var omöjlig att älska?

Det står så här:
Jag är en 26-årig tjej som varit singel i ca två år. Jag har under den tiden dejtat aktivit men det har aldrig klickat med någon. Många killar har också betett sig svinigt, vilket knappast har stärkt mitt självförtroende. I början av sommaren träffade jag en underbar kille. Det kändes så rätt med honom. Vi träffades intensivt och jag var säker på att han var mannen i mitt liv. Men efter några veckor gjorde han slut. Han sa att det hade gått för fort, han kände inte "de rätta känslorna" och att han inte trodde att han kunde älska mig. Det tog hårt. Varför är jag så omöjlig att älska? Såvitt jag vet är det inga större fel på mig.
Hur ska jag någonsin kunna hitta någon som är lika bra som han?

Evas svar:
Jag har just skrivit en bok "Varför väljer jag alltid fel partner?" om detta fenomen. Forskning visar att vårt sätt att närma oss en partner har att göra med de modeller för tryggehet som vi fick som små. Du har antagligen mött en kille som är lik dig och som verkar vilja satsa allt med en gång men som sen svalnar och försvinner.
Detta beteende är ganska vanligt och får lätt motparten att tvivla på sig själv och egna värdet. Men det ska du inte göra! Vad du däremot ska göra är:
  • Tillskriv inte dig själv "problemet". Det finns andra förklaringar till att killen försvann!
  • Försök hålla foten på bromsen nästa gång du inleder en relation. Ge inte allt av dig själv, ta reda på mer om din partner istället.
  • Försök att undvika att tänka långt in i framtiden då du nyss mött någon, ta en vecka i sänder.
  • Våga tal om vilka behov du har på ett tidigt stadium. Till exempel "jag är en tjej som längtar efter en fast relation men som vill ta det lugnt och fördjupa mina känslor för dig".

Nu funderar du kanske jaha, och vad är det med det här då?
Jo, därför jag känner en som har ett liknande problem, personen i fråga är dessutom äldre än den tjej som jag läste i Aftonbladet.
Men den person jag känner har aldrig haft en partner, inte varit på dejt. Vad är det för fel på denne person?? Är det någon som kan svara på det tro? Nä, jag tror inte det.

Jag tror det är så mycket i dagens samhälle att de flesta trivs som singel, men för att få sex så blir det en kk, bara för att inte blanda in känslorna.

Har du någon annan idé? Skriv en rad!

Håller annars på att tvätta, är ledig idag. Har en paj i ugnen just nu, gjorde den när mamma fyllde år också, då var den rätt god, var tvungen att ta en bit innan den tog slut.

Väntar på att hyresvärden ska komma förbi, men det lär väl inte hända idag, även om han sa det. Det är nämligen så att jag har fått en spricka i mitt fönster, hur den kommit dit har jag ingen aning om, helt plötsligt var den bara där och medan jag var hemma i Laxbacken har den dessutom blivit större! Konstigt!

Får väl se om han kommer eller inte.

Ska också senare idag fara med pengar till han som hjälpt mig med att laga bilen. Jag vill ju ha mer pengar, inte bli av med dem!
Nåja, nu blir det ju slut att köra så mycket bil, eftersom jag snart har jobbat klart i Robertsfors. Då blir det att sätta in pengar på Shell och OKQ8 för framtiden.

Kanske bäst att gå ut och hänga upp tvätten som är klar, innan klockan ringer för att ta ut pajen...

Dags att avsluta här i alla fall!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Mange

jag tror att det är exakt som du säger!

2006-08-23 @ 21:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback